duminică, 7 septembrie 2008

Ziua 5 Crna Gora(2)

Un mic tur al tarii....pe la manastirea Ostrog,unul din cele mai importante obiective de vizitat ale Muntenegrului,apoi canionul de pe raul Tara al doilea ca inaltime din lume, 1300m dupa Grand Canion Colorado , apoi seara prin Budva.

Sutomore(am descoperit intre timp ca asa se chema localitatea) vazut de sus de pe terasa noastra

Am mancat si la drum. Parca ne-am obisnuit si eram dependenti de masina, drumuri, locuri noi de vizitat

Spre Podgorica , un tunel nou construit de vreo 4 km care leaga capitala mai repede de litoralul sudic al tarii, parca vreo 3 euro taxa

Trecem pe langa Skadarsko Jezero(Skoder in albaneza, ce face si granita cu vecinii din sud) cel mai mare lac din Balcani.

Dupa ce trecem de capitala Podgorita pe la periferie ne inscriem spre Niksic. Orientandu-ma dupa harta pe muntele din dreapta descoper Manastirea Ostrog, asa cum o stiam din poze

Sosea f. ingusta,cu panta ametitoare,cu prapastie intr-o parte , din loc in loc se puteau intersecta masinile ce veneau din sens invers.

Drumul a fost totusi mai usor decat ma asteptam, poate si din cauza ca nu mai era afluxul de turisti din iulie-august

in interior avea 3 metri latime

MANASTIREA OSTROG, apartine bisericii ortodoxe sarbesti si este localizata in marea stanca Ostroška Greda.Bazele manastirii au fost puse de arhiepiscopul mitropolitan al Hertegovinei, in sec. al XVII – lea, care a si murit aici, iar cativa ani mai tarziu a fost santificat.Un devastator incendiu a distrus o mare parte din manastire la inceputul sec. al XX-lea.Din fericire, cele 2 bisericute, care sunt principala atractie a acestui complex, au fost crutate, iar manastirea a fost restaurata ulterior.La manastirea Ostrog se organizeaza cel mai cunoscut pelerinaj al Muntenegrului si este una dintre cele mai vizitate manastiri din Balcani.
(rialtotours.ro)

si la drum spre nordul tarii. Am dat de niste drumuri nationale(!!!!) de groaza, locuri pustii unde culmea am intalnit si o masina de Oradea cam pe unde e facuta poza de mai jos. Ni s-a mai intamplat si sa vina un camion din fata si a trebuit sa dam cu spatele vreo 200m

la un moment dat se asfalta si a trebuit sa o luam prin camp...

Pana la urma am intersectat raul Tara in dreptul unui pod care apare in vederile cu peisajele din Muntenegru

Tara este râul care străbate partea de nord-vest a Muntenegrului. Acest râu, cu ape tumultuoase de un albastru-turcuaz, are o lungime de 140 km şi o cădere medie de 4,5 m/km, suprafaţa bazinului fiind de 1853 km pătraţi. In apropiere de graniţa cu Bosnia-Herţegovina, la Šćepan Polje - Şcepan Polie, confluent îi este râul Piva, formând astfel râul Drina. Tara, supranumită „lacrima Europei“, constituie cea mai mare rezervă de apă potabilă din Europa.

Defileul pe care îl străbate Tara are o lungime de 82 km şi o adâncime de peste 1.300 m şi este cel mai adânc defileu din Europa şi al doilea din lume, după defileul râului Colorado.(karpati.co.yu)

Cred ca erau peste 3-400metri pana jos. Trebuia sa cronometrez in cat timp ajunge o piatra pana la apa.

pe panou am trasat eu itinerariul zilei si locatia , noi am plecat de jos de la mare si am facut un fel de 8.

Am coborat pana jos la rau. E cea mai limpede apa pe care am vazut-o vreodata. Aici unde se vad pastravii astia cred ca apa era cat mine.

In continuare spre Pogorica pe Europeanul ce vine direct dinspre Belgrad , poate cel mai frumos traseu din toata excursia balcanica...apa (raul Moraca), munte, defileu, zeci de tunele...

Podgorica, noul pod peste Moraca , Millenium Bridge.

Budva de sus

...si de jos, in( si pe langa) orasul vechi

BUDVA, cu o vechime de 2500 de ani, este una din cele mai vechi asezari de pe litoralul Adriatic.Este cea mai mare si cea mai cunoscuta statiune a coastei Adriatice din Muntenegru.Partea noua a orasului dispune de km intregi de bazaruri, cafenele, pizzerii, restaurante, cofetarii, magazine de souveniruri, parcuri de distractie.Zidul solid s-a construit in jurul orasului vechi in sec XV ca mod de aparare impotriva armatei otomane. Intrarile in orasul vechi,candva bine pazite, astazi stau larg deschise, bucurandu-se de vizitatori. Odata intrati, turistii vor intalni un oras cu case mici, strazi inguste,pasaje si piete.Cladirile poarta pecetea stilului baroc si renaissance.In partea de nord a zidurilor se ascund plajele romantice Mogren I si Mogren II, urmate de plajele de la Jaz si Trsteno, iar in sudul statiunii se desfasoara faimoasa plaja Slovenska Plaza, cu pietricele albe, roz si portocalii.In « fata » Budvei se zareste celebra insula a Muntenegrului, Sveti Nikola.(rialtotours.ro.... sa nu credeti ca le fac reclama dar pe-astia mi i-a dat mai interesanti google-ul)