sâmbătă, 31 mai 2008

Remember Rotterdam 2005 Ned - Ro 2-0

Preliminarii FIFA WC 2006
Sâmbătă 4 iunie 2005
Rotterdam, stad. De Kuip: Olanda-Romania 2-0 (1-0)














Pozele sunt de la un concurs din 2006 chiar inainte de CM fotbal din Germania Rexona- Suporterii Nationalei ...castigat 1oo$ :))) plus din acea deplasare din preliminariile acelui Mondial, plus copy-paste de la articolul in sine:







Viata de suporter



Pentru un suporter al echipei nationale din Provincie ( Iasi in cazul meu), orice meci al tricolorilor reprezinta o deplasare, bineinteles ca la Bucuresti in cele mai multe cazuri...
Un eveniment deosebit, de care imi aduc aminte cu multa placere, din viata mea si a altor 3 prieteni ai mei s-a petrecut anul trecut in prima saptamana a lunii iunie... Romania avea cel mai important meci din deplasare din grupa de calificare la Modialele din Germania, meciul cu Olanda de la Rotterdam sambata 4 iunie 2005 ....Intamplator am descoperit o excursie organizata de suporterii unei echipe din Bucuresti cu autocarul cu numai 2 mil. lei ...pasaport aveam, bani da, imediat am contactat un prieten din Bucuresti caruia i-am trimis banii si care ne-a inscris ...
Intr-o zi de marti, cu una inaintea plecarii pt. meciul de sambata am fost anuntati telefonic ca nu mai avem locuri in autocar si ca le pare rau si ni se inapoiaza banii....stupoare, dezamagire ...toti prietenii si colegii de servici fiind super-incantati de viitoarea noastra deplasare ramanand si ei cu gura cascata ....si mai rau decat atat,cumparasem si un bilet de meci de 20 euro pt. o veche prietena romanca din Franta aflata la studii la Paris care isi platise in avans si biletul de tren dus-intors Paris-Rotterdam cu Thalis-ul(tren de mare viteza ca TGV-ul)
In disperare de cauza ne-am consultat toti cei 4 amici dintre care doar 2 mai fusesera vreodata in vest am pus fiecare cate 100 euro ajungand la concluzia ca singura sansa era sa pun la bataie masina mea (Opel astra)veche de 12 ani, cu electroventilatorul pus pe direct(a mers non-stop 5500km), cu toba un piculetz sparta, ca de cauciucurile roase chiar nu mai zic nimic...L-am contactat iar pe amicul din Bucuresti care ne-a recuperat banii de excursie si ne-a procurat alte 4 bilete de meci de la agentia de turism ce era in colaborare cu FRF-ul ...si ni le-a trimis printr-un curier....calcule, traseu, benzina...am cumparat cartea verde, asigurarile....totul in acea dupa-amiaza de marti... Noaptea n-am dormit bineinteles...pregatiri, retusuri, mancare,camera foto si video, steaguri, fulare, portavocea si o ....ditamai toba care ocupa jumatate de portbagaj....miercuri dimineatza , la prima ora la posta...luam biletele de meci ne-am facut trei cruci mari....si directia vest >>>hai Romaniaaa ...
Pe drum a fost ca-n povesti....bineinteles ca ne-am ratacit prin Ungaria cu tot cu harta...joi dimineatza pe la 6 ne-am ratacit in Viena....acolo a nu mai stiu cata cearta ca unul voia repede la o toaleta , altul voia sa viziteze nush ce....iar eu conduceam chiar si pe contrasens... asa de novici eram ca nici macar habar n-aveam ca trebuie sa cumparam vigneta in Ungaria si Austria ....oricum pt. pasagerii mei important era doar sa gaseasca berea cat mai ieftina, la fiecare popas sau oprire sa etalam steagurile si fularele in batai de toba...si sa-i conduc cat mai in siguranta si sa-i plantez in fata stadionului de Kuip, via Kostanz ...o localitate in Germania la granita cu Elvetia pe malul lacului Boden See, cu o universitate la care studia prietena unuia din suporterii din masina...si unde am inoptat joi spre vineri ... Legat de aceasta deviere vreau sa fac o mica paranteza....Venind dinspre Munchen am ajuns in Lindau ....pe la 11 noaptea ...sa ajungem la Konstanz dincolo de lac, uitandu-ne pe harta descoperim ca e mai scurt drumul prin Austria si Elvetia ca sa ajungem dincolo tot in Germania!!! nu va mai spun localitatile pe unde ne-am ratacit...cum nu nimeream vamile din Elvetia ....(pt. ca ei nu-s in UE) ....si ce-am patit la iesirea din Elvetia pe la 1 dimineatza ....cand 4 vamese s-au uitat luuuung de tot la noi ca n-aveam vize de intrare la ei ca vamesii aia nu s-au mai obosit pt. o trecere de 1 ora prin tara lor....si ca noi, romani, mergeam la meci in Olanda pe la ei prin Tara Cantoanelor ...le-am aratat si biletele de meci...baietii fiind deja euforici sub impactul unicei sticle de whisky din toata deplasarea...ne-au poftit sa iesim din masina si in timp ce una statea cu mana pe tocul pistolului (!) spre noi alte doua s-au apucat sa controleze...se plictiseau cred ....in rasetele noastre au descoperit toba si portavocea si s-au pus pe batut si vorbit , noroc ca stiau engleza....si s-au prins ("Push the left button and speak!") .....Ne-am urat apoi succes unii la ...altele ....am ras impreuna....numai n-am facut schimb de telefoane (!?!!) ca poze nu ni (li) se permitea sa facem acolo....
In rest ...somn, condus si cu schimbul cu celalalt sofer (unicul ce mai avea permis) vizitat centrele capitalelor Bruxelles la dus , Viena si Budapesta la intoarcere ...plaja de la Marea Nordului,vazut si celebrele mori de vant



...hoinarit o zi intreaga prin Rotterdam alaturi de extraordinarii (specific asta) suporteri de toate varstele imbracati in portocaliu care remarcau masina noastra (veche) de Romania cu steagurile la geamuri si cu pasagerul din dreapta(intotdeauna cu schimbul) strigand la portavoce "Romania"....Inainte de meci' o ora am stat in afara sa dansam cu suporterii gazda la un miniconcert improvizat....daca aveam o suta de fulare sau tricouri cu Romania sau cu Poli Iasi pe toate le dadeam la schimb ...atunci am remarcat si aflat prima oara ca la ei se vinde bere in stadion ...ca poti rade, conversa, glumi cu suporterii adversi fara nici o ranchiuna (oricum toti de la cel mai mic pana la ultima pensionara cu shoshoni portocalii stia engleza....hmmm..), ca suporterii adevarati sunt cei care se respecta si ca fotbalul ar trebui sa ne uneasca pe toti indiferent de culori....
Imi amintesc de toate astea si oftez.. sase zile memorabile de strabatut Europa, pentru echipa nationala, pentru Romania, pentru noi......of.... la ora asta ar fi trebuit sa-mi pregatesc sacul de dormit, bagajele, sa imprumut sau sa strang bani, sa studiez grafice, meciuri, sa caut posibile cazari, sa-mi iau concediu si sa plec cu prietenii in Germania la sarbatoarea fotbalului, sarbatoarea noastra, alaturi de tricolori..... N-a fost sa fie...Pacat!... Ma amagesc si-mi amintesc ca va mai fi una peste 4 ani.... Africa de Sud.....uuuuuu vai de mineeeeee Safari, negri,apartheid, diamante, jdemii de kilometri, emisfera sudica... NASOL :))

Un comentariu:

Adi spunea...

Sunt impresionat de talentul tau de povestitor. Tine-o tot asa si aminteste-le fiilor asfaltului si de bunicii lor. Hai las-o jos.. te-am pupat! Unu' din cei 4. (A aparut??)