marți, 17 august 2010

Germania - Neuschwanstein , Garmish Partenkirchen

Cele doua obiective le-am intercalat cu o scurta trecere pe la Plansee(lacul din Austria).
S-a mers greu, foarta aglomerata zona cu multe masini de Italia, iar sus pe deal spre castel foarte foarte multi asiatici (japonezi la cat ma pricep eu).Prin Fussen ne-am miscat ca melcul, la parcare era coada, la bilete era coada, la WC era coada...
Totul era scump, mancare, sucuri...cel mai ieftin magnet vreo 4euro. Trasurile care urcau sus bineinteles ca erau pline de japonezi...oricum treisferturi din vizitatori urcau pe jos pana la castel si podul Mariei pentru a face poze.







Gratie acestei constructii, monarhul bavarez Ludwig al II-lea (1845-1886),si-a castigat definitiv titlul de "Regele Nebun" : Castelul Neuschwanstein, pe care, fermecat de o vizita la Wartburg, l-a ridicat incepand cu anul 1868, la o inaltime de 964 metri langa Fusen in Allgau, dupa planurile pictorului decorator Christian Jank (1833-1888). Pe fundalul grandiosului peisaj bavarez, castelul pare ca vrajit, acest lucru se datoreaza arhitecturii dramatice cu turnuri si acoperisuri ascutite, coborasuri bruste si creneluri semete. Arhitectura interioară este caracteristică curentului romantic din secolul XIX. Neuschwanstein , in traducere ar însemna “Noua lebădă în piatră”,cu frumuseţea sa a determinat poreclirea lui în „Castelul din poveşti” sau “Castelul Frumoasei Adormite din Bavaria”, intreaga zona fiind una dintre cele mai renumite atracţii turistice din Bavaria şi Germania.(sursa)

Castelul Neuschwanstein dupa care, se spune ca s-a inspirat si Walt Disney in desenele sale animate, este cel mai vizitat monument la Germaniei cu 1,3mil de vizitatori pe an si cel mai "pozat" castel din lume.


La Garmish Partenkirchen am avut o surpriza placuta sa pot intra lejer/free in stadion si sa pot urca sus pe renumita trambulina. Spre Partnachklamm , 30minute pe jos, n-am mai apucat sa mergem ca se inserase si programul era pana la 18:00

Setul bavarez de poze:



Click aici pentru pozele in format mare

Austria - Plansee

In drum, intre Neuschwanstein si Germish Partenkirchen, ambele in Germania am intercalat locatia unde-mi programasem sa fie primul popas al excursiei noastre, dar ploile si vremea ne-au facut sa schimbam traseul prin sud(Croatia) in prima parte.






Plansee e cel mai mare lac de la nord de Innsbruck, la vreo 30km cred, si era ideal ca locatie si punct de plecare spre obiectivele din Bavaria (castelul si Partnachklamm - un defileu, tot niste chei, la sud de Garmish).

Aici e situl campingurilor de pe Plansee. Preturile ies cam la 25 euro/zi/2 pers/cort/masina.


setul de poze:




Click aici pentru pozele in format mare





luni, 16 august 2010

Elvetia - Aareschlucht

Si pentru ca pe la elvetieni n-a sosit criza, iar cazarile mi s-au parut mai scumpe ca niciodata, am trecut la viitorul obiectiv, cu gandul sa ne mutam spre Austria. E adevarat, am fost in Elvetia prin iunie sau septembrie.






Noi am preferat varianta est-vest (7,5CHF)si intoarcere cu trenul(inca 1,5CHF) total 9CHF de persoana, pentru ca aveam masina parcata aici. . .
Defileul e f. ingust pe alocuri, cred ca poti atinge peretele celalalt uneori si sa vezi ca raul trece pe sub tine.


Setul de poze:






Click aici pentru poze in format mare


duminică, 15 august 2010

Elvetia - Trift , Triftbahn , Triftbrucke , Triftgletscher

Seara, la Brienz, nu se putea ajunge la campingul Aaregg, nici la malul lacului, era puhoi de masini si oameni..ora un Rock fest de 3 zile, asa ca am dormit si noi in parcarea amenajata lor.
Dimineata prin centru, pe la Infoturism, pe la gara, imi schimba euro cu 1,3 franci si-mi mai ia si comision 4 franci , ma enervez si-mi sar visele de innoptare acolo...

So...direct catre obiectivul turistic no.1 al excursiei noastre (un vis de-al meu de 3 ani de cand am luat un pliant trecand pe acolo, intr-una din cele 3-4 coborari de pe Sustenpass).







Telecabina14 CHF/pers/ dus ...,dus- intors era 22CHF , dar ne planuisem sa coboram pe jos sa economisim un milion de lei de-aia vechi de-ai nostri.

Ar fi interesant sa stai pe podul ala suspendat pe timp de furtuna...asta pt. un pic de adrenalina. E pe sarma, la 100metri inaltime si are 170metri lungime

Zona de sus, de langa pod, ti-ar fi dat o senzatie de nesiguranta, selenara, daca n-ar fi fost atata puhoi de lume de la copil de 1 an jumate la babuta de 70 de ani care ne zicea ca"viata ei e muntele"

Setul de poze:



Click aici pentru pozele in format mare

Cautand ceva pe net in romaneste , n-am dat decat aici scriindu-se de Trift , pagina fiind continuarea de aici

Elvetia - Bernina Pass, St. Moritz, Julier Pass, Via Mala

Traseul elvetian a reinceput de la Livigno (Italia) prin Pasul Bernina, vreo 2300m, coborat si trecut prin St. Moritz de-a lungul catorva lacuri si urcat iar la Julier Pass unde am trecut de la bazinul hidrografic al Dunarii (Marii Negre) la cel al Rhinului (M. Nordului).

Aici pe HinterRhein (asa se cheama acel brat al Rhinului) e canionul Via Mala sau Viamala ("drumul rau" in romană)

Setul de poze:







Click aici pentru poze in format mare


Via mala sau Viamala înseamnă în limba retoromană Drum rău. În trecut era numit drumul de-a lungul Rinului Posterior între localitățile Thusis și Zillis-Reischen, din cantonul Graubünden, Elveția. Drumul îngust și prăpăstios trecea prin cheile adânci din Alpii elvețieni, aproape de izvoarele Rinului. Acest tronson era cel mai dificil traseu al drumului prin pasurile Splüg (Passo dello Spluga) și San Bernardino (Passo del San Bernardino) spre Chur.
[modifică]Istoric

Cecercetările lui Armon Planta , dovedesc că acest drum a fost folosit deja din timpul romanilor, nu s-a clarificat dacă a fost travesat și cu care romane. În anul 1473 episcopul din Chur, amintește într-o scrisoare de starea proastă în care se afla drumul, care era numit prin secolul XIII Via Mala. Ca urmare a acestei scrisori s-au luat măsuri de îmbunătățire a drumului roman și s-au înlocuit unele poduri de lemn cu poduri de piatră, ca de exemplu Punt da Tgiern. Între anii 1738 – 1739 meșterul Christian Wildener din Davos va construi două poduri, cu care se putea ocoli porțiunea cea mai periculoasă a drumului, unul dintre ele există și în prezent. Sub conducerea lui Richard La Nicca, între anii 1818 – 1821 s-a construit un drum nou cu tunel, fiind aruncate în aer câteva stânci. În anul 1834 o inundație distruge tronsonul de la podul Punt da Tgiern, fiind construit un traseu nou abia în anul 1836. Din anul 1967 autostrada 13 travesează printr-un tunel (742 m) și un pod, partea sudică a drumului Via Mala. (by wiki)

sâmbătă, 14 august 2010

Italia, Tirolul de sud, Lago Caldaro, Livigno

Seara dupa meciul de la Split, pierdut de Dinamo, am luat drumul autostrazii A1 croate, spre Zadar sa scapam cat mai mult de fanii croati, de la care oricum am capatat niste claxoane si degetul mijlociu aratat amenintator catre noi.

Dupa vreo 100km am gasit o parcare sigura si ne-am cazat foarte confortabil in scaunele masinii, sub caldura paturii si cu ploaia batand in geam.

Dimineata la drum pe nationalul nr.8 "riviera adriatica" in directia Rijeka si apoi granita slovena. La sloveni n-am pierdut timp decat de-un plin cu 1.16e/litru /diesel ...in Italia ne asteptau cu vreo 10 centi in plus la pret.

un pic prin Bolzano la amici la o cina traditionala cu macaroane (cred ca erau alea), apoi la gara la Ora/Auer 20km sud intalnire cu alti amici, totul cu gand de cazare la unul din cele 2 campinguri de la lacul Caldaro din zona...cica cel mai cald lac montan de-al lor. Preturile din camping nedadeau peste cap (vreo 27 euro /zi/2 pers/cort si masina) ....asa ca tot in masina a fost mai bine...

Dimineata urmatoare dupa vizita pe malul lacului sa luam atmosfera, am descoperit ca nu puteam face baie gratis, peste tot era cu plata , vreo 5 euro persoana...

ok..asta e...asa ca directia Elvetia, unde ma simt ca acasa :)) .
Traseul nostru trebuia sa treaca pe cel mai inalt pas montan italian Pasul Stelvio 2757 metri , al 3-lea pas din Europa (primele doua - cime de la Bonette 2802m si col d'Iseran 2770m le am la activ).Din nefericire pasul era inchis, asa ca am ocolit prin Elvetia, urcat Offenpass, ca sa ajungem in zona de libere taxe (nu exista nici TVA)de la Livigno prin tunelul ala lung, de o singura banda (era cu semafor),si care ne-a scurs de 12 euro .

Cand am iesit de-acolo tot spre Elvetia, o masina de Italia era cautata in amanunt cu toate lucrurile scoase afara. Noi mergeam in vacanta si, cum nu fumam , ne-au crezut pe cuvant si am trecut usor la ei spre Bernina Pass si St. Moritz.

Sunt curios daca de la Livigno iesi spre Italia (pe singurul drum posibil - celelalte doua dau in Elvetia) esti la fel controlat de tigari, alcool sau alte chestii?

Setul "italian" de poze:



Click aici pentru pozele in format mare

cate ceva gasite pe net despre Livigno:
Livigno este un oras din Alpii din regiunea Lombardiei. Dintr-un orasel micut, Livigno a devenit o statiune montana de talie mondiala. Altitudinea mare face ca stratul de zapada sa fie cel mai sigur din Europa si se poate schia pana in sat. Mai demult, localizarea greu accesibila a facut ca cei care colectau taxele sa nu poata ajunge aici, ceea ce in timp a dus la statutul orasului de "rai scutit de taxe". (sursa)

sau

...Asadar Livigno, localitatea situata la cea mai mare altitudine din Europa (1800 m) in care se locuieste pe toata durata anului. Este de fapt un orasel cochet si dragut ca toate cele din Alpi, in Lombardia, nu foarte departe de Elvetia.
Drumul in sine pana acolo, este o mica aventura. De la Vama Bors-Oradea, traversand Ungaria, Austria, o mica parte din Germania, Elvetia, si in cele din urma Italia. Accesul in statiune, pe acest traseu, se face prin tunelul Munt la Schera, din Passo del Gallo.Tunelul asta, lasand la o parte faptul ca e 25 euro (dus-intors), e vechi de cand lumea si cu un singur sens de mers, asa ca trebuie sa va interesati pe net de orarul de functionare si daca este deschis (functional) in perioada in care vreti sa-l tranzitati.
Zona per ansamblu este splendida, esti inconjurat de varfuri de peste 3000 m, relativ aproape de St.Moritz (Elvetia) si Bormio (Italia). Altitudinea maxima unde urca o instalatie este de 2816 m. Partiile sunt late, foarte bine intretinute si marcate, cu indicatoare la tot pasul, tunuri de zapada, ratrace, etc
Un aspect deloc de neglijat este faptul ca statiunea este tax free (zona libera), majoritatea produselor avand preturi mai mult decat bune (inclusiv la echipamentul de ski). Recomand sa va faceti plinul cand va porniti spre casa, inclusiv carburantul fiind foarte ieftin. Electronice, parfumuri, etc, toate cu preturi super ok, daca aveti ceva achizitii in plan merita de asteptat pana ajungeti acolo. Oricum, nu aveti voie sa luati cu voi cand plecati din statiune (este vama) decat o anumita cantitate din fiecare produs. Dar vi se da mai peste tot cate o brosurica in care se specifica cat si cu ce aveti voie sa iesiti din Livigno. (sursa)

sau

Livigno, denumit si Monaco di Baviera, un paradis al preturilor fara adaus TVA (taxfree), are o traditie veche in ceea ce priveste taxele vamale. In anul 1600 Livigno a obtinut independenta sa religioasa si economica. Deopotriva Napoleon si Imperiul Austro-Ungar au recunoscut libertatea vamala a zonei care a fost reconfirmata in 1960 de catre Piata Comuna. Astazi Livigno are multe magazine de unde se pot cumpara produse de marci cunoscute, Livigno fiind o statiune de vacanta care isi uimeste vizitatorii sai cu preturile joase. Posibilitatile de distractii sunt nenumarate, aceasta si datorita celor peste 50 de restaurante, pub-uri, cafenele si discoteci. (sursa)

miercuri, 4 august 2010

Croatia, Split

Ieri dimineata, dupa un somn in masina chiar la portile Kalemegdanului in inima Belgradului, a urmat o scurta vizita a cetatii,, apoi am bagat material prin Bosnia si ne'am oprit direct la 5 km de Split la Stobrec, intr'un camping fain, unde am luat 2 nopti.
Pozele din Serbia si Bosnia:






Click aici pentru pozele in format mare



Azi mi-am luat bilet de la Poljud Stadium, lejer, chiar in sectorul dinamovist, 50kune, vreo 7 euro, asta dupa ce am urmat pe cineva chemat prin telefon prin incinta stadionului la un birou unde o tipa avea biletele noastre din sectorul A
ba mai mult , acea persoana m-a condus si pe gazon sa fac cateva poze...










Aici e tot setul croat de poze:



Click aici pentru pozele in format mare

luni, 2 august 2010

Ziua 2 Transfagarasan

Scriu acum, luni seara ora 20:38 locala de pe malul Dunarii , partea sarbeasca, avem net pe RDS, azi am facut de la Bucium(com. Sinca) unde s-a innoptat, am facut zic Transfagarasanul, acum bagam pana in Belgrad si vedem unde dormim in masina.

Poze:



Click aici pentru pozele in format mare