duminică, 20 aprilie 2014

Israel, 1-2 iulie 2013, Tel Aviv, Jaffa, aeroportul Ben Gurion ...spre casă

După ce ne-am saturat de batut pietrele Ierusalimului, am purces spre Tel Aviv, in orasul vechi portuar Jaffa


De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


De sus de pe colina am admirat plaja seara , apoi somn intr-o parcare din zona pana la 4 cand am plecat spre aeroport sa predam masina. La oboseala acumulata nu mi-au ramas multe amintiri decat pozele...

Totusi, ca de final de excursie, o succinta trecere in revista a celor 5 zile de Israel, scrisa tot de mine pe un forum:
Cu masina inchiriata o saptamana 392$ + 300$ depozitul, toate asigurarile suplimentare incluse, am facut un tur al tarii de 5 zile ( ca 2 am fost la Petra si Aqaba in Iordania) Tel Aviv-Haifa-Tiberias(M. Galileei)-M. Moarta-Eilat-Askelon(Mediterana)-Ierusalem. Eu, nefiind atras asa de mult de obiectivele religioase, n-am stat decat jumatate de ora la Biserica Mormantului Sfant la Ierusalem..si asta pt. ca era coada, plus inca jumatate de ora m-am holbat la Zidul Plangerii la ceremoniile pt. copiii evrei ce implinesc 13 ani.
 In rest baie in cele 4 mari, plus Iordan, Gradinile Bahai in Haifa ,apoi Spa si Masada la M. Moarta, Olf Jaffa in Tel Aviv si batut la pas tot orasul vechi din Ierusalem. 3 nopti le-am dormit pe drum in masina, in diverse locuri, unde aveam si dusuri, ori toalete, ori wi-fi (de-ăsta gasesti free oriunde, in autobuze, aeroport si aproape la orice benzinarie din mijlocul desertului).
 Am ramas impresionat de drumuri, aproape toate dinspre Nord sunt ca si autostrazi, daca faci abstractie, de vreun sens giratoriu sau semafor la 10-15km. Toate Nationalele (plus altele) au ochi de pisica in asfalt la fiecare marcaj trasat, asa ca noaptea parca ai conduce pe o pista de aterizare avioane. Semnalizarea, panourile e identica ca in State, numai ca aici toate panourile le gasesti in 3 limbi. deja m-am ofticat ca in magazine si obiective turistice apare si a 4-a limba: rusa.... c-au devenit si astia o comunitate imensa dupa '90.
 Am ajuns cu masina pana la granita egipteana la Taba, sa vad cum arata si sa fac poze (se poate trece pe jos, nu e nevoie viza pentru romani si se poate lua bus spre Sharm el Sheikh...dincolo in Iordania, langa Aqaba am ajuns (alta masina) pana la vreo 8km de granita cu Arabia Saudita, dar se grabea cineva din masina si n-am mai ajuns sa fac poza si-acolo (nu se poate trece fara viza dinainte obtinuta)

De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport

plaja din Tel Aviv, vazuta din Old Jaffa
De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport

 De inchiriat masina in aeroport TLV este f. usor (eu am avut inca si un card de debit) la etaj cum dai sa iesi din aeroport ...m-a invatat tipul pe loc cum sa conduc pe asta cu transmisie automata si totul a fost ok. De predat masina la toate firmele se face la terminalul 3 .Cu indicatiile date pe foi inainte devine f. usor locatia. Dupa aceea pt. zborurile wizz TLV-OTP trebuie luat bus-ul (gratis)pana la terminalul 1 (vreo 4 km) unde e check-in-ul si predarea bagajului de cala, apoi cu un alt bus revii pe langa pista cu bagajele de cabina inapoi la Terminalul 3. Totul decurge f. repede, chiar si cu dupa ce esti amanuntit controlat.
Peste tot dai de ex-romani. Chiar de cum am intrat prima tipa de la control pasapoarte a tinut sa ne povesteasca de cat de impresionata a fost fiica-sa intr-o excursie de "verdele" din Romania.
 In avionul wizzair la dus erau cred 60-70% locuri ocupate, eu am dormit pe 3 odata. Jumatate erau israelieni, iti dai seama dupa cozile de la formalitatile de intrare. La intoarcere, azi a fost plin spre 90%.
 In aeroport exista si birou pentru returare TVA si stand/birou pt. telefonie mobila si loc amenajat pentru joaca copii, gratis si cu TV pe desene. La ATM sau Cash-Machine pt 500NIS(sekeli) scosi e taxa de vreo 6 NIS...pe net vad ca asta a insemnat 482 ron dar si 17ron comisionul bancii, deci raportul e 1/1 RON-NIS. La intoarcere, am ramas cu 160 NIS pe care i-am schimbat in Ben Gurion, primind 135 RON . Rata oficiala e 1RON=1.09NIS . Cert e ca oricum ai cumpara ceva de mancare de la supermarket ori de pe strada preturile ies aproape duble decat la noi. Ajut cu mare placere cu orice info non-religioasa despre Israel, legata de trafic, parcari, locuri de plaja, tarife, obiective, trecerea perpedes a frontierei Eilat-Aqaba LE.
 Cele 40-42 grade din Eilat pt. mine erau 30-32, bate si vantul si toate plajele au umbrele(gratis). Juniorul meu dardaia de frig de fiecare data cand iesea din apa. Totul era sa ai palarie in soare sau sa stai la umbra. Singura data cand m-am topit a fost la Ein Gedi Spa la Marea Moarta la panoul cu " -416 the lowest place on earth", care oricum e mai sus cu vreo 3-4 metri decat malul marii aflat la vreo 300m distanta . Ala cu trocariciul care te duce de la spa/piscina la malul marii (vreun km) a zis ca n-are voie sa opreasca in dreptul panoului. Asa ca am mers vreo 3-400m prin desertul ala, prin soare, fara apa, cred ca erau pt. mine vreo 50 grade, asta ca sa-mi fac (singur) niste poze. Cred c-am slabit 2 kile in 45min. Abia atunci mi-am dat seama ce simt aia din povesti/filme/bear grylls si in viata reala cand sunt pierduti in desert si cand orice vezi ceva la distanta "tremura"

De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport



De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


Tel Avivul de deasupra Mediteranei
De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


deasupra Varnei:
De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


deasupra Dunarii:
De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


in Otopeni:
De la Israel, 01-02 iulie 2013, de la Ierusalem la Tel Aviv, Ben Gurion Aeroport


Naspa e ca au reusit sa-mi rupa o roata de la troler la intoarcere.

dar...
Cel mai frumos lucru al zilei: Decolarea de pe aeroportul Ben Gurion din Tel Aviv, filmata integral!





Poze in format mare plus filmulete : Aici


articolul anterior: Israel, Ierusalem







Un comentariu:

Mihaela spunea...

Cum e sa traiesti in Israel? stiu ca e tara civilizata dar totusi este langa zona araba si stiu ca armata e in strada mai tot timpul din cauza atentatelor.
Nu e stresul mai mare decat comfortul?