marți, 17 august 2010

Germania - Neuschwanstein , Garmish Partenkirchen

Cele doua obiective le-am intercalat cu o scurta trecere pe la Plansee(lacul din Austria).
S-a mers greu, foarta aglomerata zona cu multe masini de Italia, iar sus pe deal spre castel foarte foarte multi asiatici (japonezi la cat ma pricep eu).Prin Fussen ne-am miscat ca melcul, la parcare era coada, la bilete era coada, la WC era coada...
Totul era scump, mancare, sucuri...cel mai ieftin magnet vreo 4euro. Trasurile care urcau sus bineinteles ca erau pline de japonezi...oricum treisferturi din vizitatori urcau pe jos pana la castel si podul Mariei pentru a face poze.







Gratie acestei constructii, monarhul bavarez Ludwig al II-lea (1845-1886),si-a castigat definitiv titlul de "Regele Nebun" : Castelul Neuschwanstein, pe care, fermecat de o vizita la Wartburg, l-a ridicat incepand cu anul 1868, la o inaltime de 964 metri langa Fusen in Allgau, dupa planurile pictorului decorator Christian Jank (1833-1888). Pe fundalul grandiosului peisaj bavarez, castelul pare ca vrajit, acest lucru se datoreaza arhitecturii dramatice cu turnuri si acoperisuri ascutite, coborasuri bruste si creneluri semete. Arhitectura interioară este caracteristică curentului romantic din secolul XIX. Neuschwanstein , in traducere ar însemna “Noua lebădă în piatră”,cu frumuseţea sa a determinat poreclirea lui în „Castelul din poveşti” sau “Castelul Frumoasei Adormite din Bavaria”, intreaga zona fiind una dintre cele mai renumite atracţii turistice din Bavaria şi Germania.(sursa)

Castelul Neuschwanstein dupa care, se spune ca s-a inspirat si Walt Disney in desenele sale animate, este cel mai vizitat monument la Germaniei cu 1,3mil de vizitatori pe an si cel mai "pozat" castel din lume.


La Garmish Partenkirchen am avut o surpriza placuta sa pot intra lejer/free in stadion si sa pot urca sus pe renumita trambulina. Spre Partnachklamm , 30minute pe jos, n-am mai apucat sa mergem ca se inserase si programul era pana la 18:00

Setul bavarez de poze:



Click aici pentru pozele in format mare

3 comentarii:

Unknown spunea...

Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro

Silviu Mihaila spunea...

inca o data multe felicitari pentru acest blog. Aproape sa ne intalnim prin concediile noastre :-). La doua zile dupa ce vad ca ai postat pozele de la Neuschwanstein am fost si eu cu sotia pe acolo si apoi spre Elvetia. Noi am prins Pasul Stelvio deschis, intr-o zi de duminica superba.

Daca n-ai fost pana acum (desi cred ca ai trecut ca vad ca ai calatorit foarte mult) iti recomand Dolomitii (noi am trecut la intoarcere si desi am prins o vreme destul de urata (lapovita si zapada, care totusi nu i-a luat prin surprindere :-)) ) am prins si cateva momente cand am putut vedea muntii. Asa ca o sa ne mai intoarcem pe acolo.

Cu multa stima Silviu Mihaila

Miruna Marinescu spunea...

la cat de frumos ai descris acea zona, imi doresc sa ma duc si eu sa vizitez :D