marți, 2 septembrie 2008

Ziua 4 Crna Gora

In caz ca nu stiati deja, numele inseamna in sarbeste "munte(le) negru".


Dupa ziua de ieri, cand am revazut Dubrovnikul tot noaptea, dupa 2 ani, am plecat spre sud azi dimineata. Am trecut lejer granita in Muntenegru am inconjurat tot golful Kotor, vazut orasul vechi-Starigrad cum zic ei si ne-am indreptat spre Budva. Cazari f. scumpe. La Sveti Stefan (o insulita care e si inchisa culmea, ca au cumparat-o niste rusi cica)la fel de scump, voiau 40-45 euro camera pe zi, in croatia dadusem 30. Ne-am indreptat spre Bar si la cativa km inainte intamplator am intrebat pe marginea drumului-direct: 15 euro camera pe zi(am luat 2 nopti) cu vedere superba peste toata coasta si adriatica. Maine mergem la manastirea/biserica Ostrog "bagata in munte".

Muntenegru este un mic stat din sud-estul Europei, Peninsula Balcanica.Clima acestei tari variaza de la una continentala in nord, continentala cu influente mediteraneene in centru si mediteraneana (adriatica) in sud, cu veri calde si uscate pe litoral si ierni nu foarte reci.De-a lungul litoralului se intalnesc mai multe tipuri de plaje : de la cele cu pietricele, la cele cu nisip foarte fin, cum ar fi plajele din Ulcinj (cunoscute pentru nisipurile terapeutice).
In aceasta tara italienii sunt intotdeauna bine primiti datorita trecutului istoric comun al celor 2 tari.Astfel, regele Italiei Vittorio Emanuele III s-a casatorit cu regina Elena, fiica regelui Muntenegrului Nikola I Petrović, in anii ’30.In micul oras Cetinje ( fosta capitala a Muntenegrului) se afla Palatul Regal, care astazi este muzeu si un important obiectiv turistic.
Suprafata tarii : 13 812 km²
Populatia: 662 000 loc
Moneda: euro € din ianuarie 2003
Lungimea litoralului: 297 km
Lungimea plajelor: 73 km
Documente necesare: pentru o sedere de max 30 zile nu este necesara viza, doar pasaport.
Limba oficiala: sarba, dar in majoritatea hotelurilor si restaurantelor se vorbeste engleza, italiana si germana.(rialtotours.ro)


Dimineata e frumoasa, ziua promitatoare, azi voi debuta intr-o noua tara: Muntenegru






La drum: imediat vama croata, repede si vama noului stat Muntenegru





Harta este a acelei regiuni (Konavla/Konavala) care curpinde sudul croatiei cat si nordul extrem al Muntenegrului
La intrare ni s-a dat abtibildul ala cu "M1" contra sumei de 10 euro, valabil pana in vara viitoare, taxa de mediu. Traseul nostru e cel pe drumul rosu : Cavtat(se vede la sud de Dubrovnik) , Herceg Novi, inconjorul lacului Kotor apoi, cazare in zona Budva



preturile la combustibil in moneda nationala....euro




deja pe malul golfului (lungimea tarmurile are aproape 100km, unii spun ca asta e cel mai sudic fiord european, eu stiam de Limski Kanal - Istria/Croatia)









in spate se vede cum construiesc/taie prin munte un drum rapid care sa lege Podgorita (capitala) si sud-vestul Balcanilor de Croatia si restul europei





insulitele de pe mijlocul golfului














ce cauta asta aici?






orasul vechi, in italiana are nume ciudat: Cattaro














cu ala mare erau multi turisti americani, pe grupulete impartiti. Cu un tip am stat de vorba prin orasul vechi, plictisit, saturat de mers pe jos , nu-i mai trebuiau muzee si sa stea dupa ceilalti din grup, ghidul lor trebuia sa le faca la toti pe plac totusi.Imi atrasese atentia ecusonul galben din piept cu " C1". Erau intr-o croaziera pe Mediterana de 2 saptamani, in fiecare zi in alt port, cica excursia costa 2500$ cu avion Chicago(de unde erau)-Londra si de-acolo cu vasul asta de croaziera. Saracu om, cand l-am intrebat ce vor vizita in Grecia, mi-a zis ca "insula Malta" si nevasta-sa tot acelasi raspuns mi-a dat. Oricum se prefaceau incantati de atatea pietre ziduri cetati. Cred ca omul nu voia decat sa bea o bere, doua, trei reci si repede ca sa simta si el ceva placut in excursia asta a lui. div>















tags:oldtown/starigrad... ziduri, cetate, munte, apa limpede, stradute inguste umbrite de cladiri vechi din piatra...












preturi la terase, sincer ma asteptam la ceva mai ieftin






















gata cu Katarskaia Boka



riviera adriatica, balkan tour, tot spre sud









trecut de Budva






in departare insulita Sveti Stefan


pe-aici era cazare scumpa



SVETI STEFAN, este unul dintre cele mai atractive locuri ale Adriaticii, care se inalta pe stancile unei insule.In 1957, un grup de arhitecti transforma locul intr-un oras-hotel, cel mai atractiv si cel mai luxos complex hotelier al Marii Adriatice si al Mediteranei.Exteriorul cladirilor arata exact cum aratau si inainte, dar interiorul dezvaluie 116 apartamente de lux.Datorita unicitatii lui, multe persoane publice au vizitat insula cum ar fi : Sofia Loren, Silvester Stallone, printul japonez, etc.(rialtotours.ro)

Mai adaug eu ca de anul trecut s-au bagt rusii aici si cica insula va fi deschisa anul viitor publicului














reclame ca la raliu pe marginea soselei



Seara de pe terasa la Sutomore(intre Budva si Bar).







vai ce m-a tentat tricoul asta( pe multe ziduri erau scrise insemne pro-sarbesti gen Kosovo je Serbija) sa intru cu el peste 2 zile in Albania. asta adrenalina



Uite ca am gasit pe rialtotours.ro si ceva despre oraselul unde ne-am cazat:

SUTOMORE, se afla la 6 km de Bar, este o statiune cu plaje cu nisip si o linie costala de 2 km.De-a lungul promenadelor se gasesc o multime de restaurante, cafenele, baruri si magazine de tot felul, care ademenesc turistii sa isi petreaca vacanta in acest orasel frumos si vesel.Pe langa numeroasele monumente istorice, biserica Sf.Tekla ce are 2 altare : unul ortodox si unul catolic si bastioanele de la manastirea Benedictine de la Ratac, sunt 2 obiective ce nu trebuie ratate.

Se pare ca am ratat aceste 2 obiective, hm..

Bosna i Hertegovina / Hrvatska back <<< >>> next Crna Gora (2)

Un comentariu:

Hermiona spunea...

Draga Nicu,
ai de la mine o oferta fara comision deoarece mi-a placut comentariul tau despre agentia mea !
Astept sa ma contactezi pe mail-ul rialto@clicknet.ro
tel. 0726692817
Cu stima,
directoarea agentiei