luni, 15 septembrie 2008

Ziua 14 Turkiye

Vineri
Cu aceeasi strangere de inima parasim locul asta minunat, insula Thassos. de acasa ni se anunta friguri, vreme urata, inceperea serviciului - luni.
Lasam insula in urma


cu acelasi ferry luxos cu care am venit in insula


aceeasi pescarusi oferind spectacol
cred filmele alea din documentare cu pasari filmate zburand paralel cu tine la 1-2 metri distanta sunt facute aici... :)



Pe continent curand sfarsitul autostrazii Egnatia, cea care leaga nordul greciei de la vest-Igoumenitsa la est-granita cu Turcia.Din locul asta mai aveam 10km pana la vama. In dreapta(de fapt drumul se duce spre stanga-spre nord) e iesirea spre Bulgaria, Ormenio-Svilengrad la vreo 130km



Lasam in urma Grecia si Uniunea Europeana.Trecem râul Evros.Am vazut vreo 3 patrule pe marginea drumului cu pistoale mitraliera in maini, la vedere.



Mijlocul podului. Priviti culorile cu care e vopsit. Apar din nou patrulele cu p.m. in maini. Pe cine dracu vor sa impresioneze?. Bineinteles ca dupa pod apare un steag imens rosu cu semiluna (nu l-am prins in poza). Astia nationalisti, nu noi. Urma ca pe aproape fiecare deal mai inalt,cladire sau intersectie mai importanta sa apara steagul Turciei





Lasam in urma vama turca. Birocratie. trebuie sa mergi la vreo 3 ghisee, in triunghi , sa platesti viza-iti baga un timbru, sa inregistrezi masina, sa-ti semneze nush ce inspector, apoi sa-ti puna viza, apoi sa ti-o controleze. Noi am dat 10 euro, englezii dinainte 15 (am prins o coloana de vreo 20 de caravane de pensionari occidentali), francezii n-au platit viza. In fine, am pierdut vreo ora cu randurile






In stanga drumul direct spre Edirne-Bulgaria-Romania. In dreapta spre Canakkale unde treci spre Asia-Kusadasi-Bodrum-Antalia(si ce mai vreti voi)cu ferryboat-ul stramtoarea Dardanele cea care desparte si Marea Egee de Marea Marmara-a 4-a mare din traseul nostru Balcanic.Inainte Istanbul si Tekirdag-primul oras de la M.Marmara, cel in care ne-am propus sa facem baia.







Primul contact vizual cu Marmara








Intrarea in oras.Pe placutele de intrare e trecuta si populatia. Cred ca e al 3-lea din Turcia europeana dupa Istanbul si Edirne. Istanbulul era la vreo 120km in fata. Ne-am speriat de aglomeratie si-l lasam pe altadata.









In centru lângă port. Mult in spate(de fapt vreo 30km in linie dreapta cred)Asia.










Singurul loc unde am gasit dupa o cautare de juma de ora sa fac baie.











Asta e locatia pe harta. Noi veneam din stanga(vest) si am continuat spre nord. De aici a urmat aventura. Am luat-o in sus prin oras crezand ca dau de centura orasului cum imi aparea pe harta. Ioc centura si ne-am infundat rau de tot pe stradutele alea inguste si aglomerate. La un moment zaresc o masina de politie si vad doi politisti pe un geam deschis. Oprim, ma duc sa vorbesc cu ei. Baietii au fost deranjati ca de fapt erau intr-o agentie de pariuri si se concentrau la meciurile ce trebuiau jucate.Asa ca ne-au cerut pasapoartele, ne-au verificat, apoi partea buna e ca ne-au condus vreo 20minute prin toate cotloanele ce nu le-am fi nimerit singuri la iesirea din oras spre localitatea mult dorita, numele ei: Hayrabolu :))












Condusi de Tekirdag Polis













Priviti cum le spun turcii vecinilor nostri de la sud. Foar-te frumos!!














Parasim Turcia dupa un chin de vreo 2 ore. Vama era pe un munte. La telefon nu era decat semnal de Bulgaria. Din cauza ca am intrat in Turkiye in aceeasi zi dinspre Grecia si am iesit spre Bulgaristan nefolosind trecerea directa aveau o problema cu noi "internet problem" - cum ziceau. A trebuit sa stam de-aiurea sa ne facem nervi in timp ce altii treceau lejer. Cica nu puteau sa sune la Ipsala sa ne verifice masina pe unde am intrat ca nu aveau semnal. Ne-am oferit noi sa sune de pe telefonul nostru cu retea de Bulgaria la aia. Pana la urma seful vamii s-a chinuit si a scos la imprimanta nush ce declaratii, ne-a pus sa facem copii la pasaport, viza de intrare si certificat inmatriculare pe la un ghiseu postal de pe-acolo. Tocmai aparusera si un cuplu german cu aceeasi problema. Ei intrasera in aceeasi zi in tara dar tot din Bulgaria. Aia erau chiar nemultumiti tare ca au stat vreo 20-30 minute in vama lor. Pana la urma seful ala de tura sau ce-o fi fost(amabil de altfel) ne-a insotit pana la ultima bariera sa ne dea drumul dupa ce a "negociat" vreo 5 minute cu ala de la bariera care trebuia sa verifice pt ultima oara daca toate actele erau in regula.

Asa ca am intrat noaptea in Bulgaristan, un drum numai prin padure, cu emotii pana la prima pompa de combustibil ca eram pe rosu de mult. Drum european ( E87 cel care duce chiar pana la Tulcea) )cu serpentine, cai pe mijlocul drumului dupa curbe fara vizibilitate si bineinteles ca opriti de politia de frontiera pt. o noua verificare.

Am ajuns la malul Marii Negre ( "Cerno More" )la Burgas,apoi am gasit cu greu Pomorie ca la Sunny Beach n-am nimerit.Inca nu stiam ca bulgarii ii zic ceva in genul Slâncev Briag (sper ca n-am gresit). La Pomorie, statiune faina pt perioada asta a anului,cu localuri inca animate si preturi la jumatate de Grecie, amicul s-a cazat la cel mai fain hotel pe care l-am zarit prin zona, 21 euro camera iar eu , din lipsa de bani(cica) am dormit in masina (ca sa o pazesc de hoti).





Thassos postare anterioara <<< >>> next Bălgarija & drumul spre casă

Niciun comentariu: