joi, 11 septembrie 2008

Ziua 13 Thassos

Azi turul insulei; impresionat de nisipul fin al plajei unde ne-am cazat - Golden Beach , apoi de micuta plaja Aliki unde poti sta la umbra strugurilor ce acopera tavernele de pe mal si unde inoti printre pestisori in apa limpede ca la Brela in Croatia. Apoi am avut parte de o priveliste deosebita in Limenas(Thassos)de pe o colina unde se afla vechiul teatru. Apoi plaja locala pana soarele a apus peste muntele din spate.

E ultima zi libera din sejur, pt ca de maine urmeaza drum pana in tara fara cazare prin Turcia, la Marea Marmara si Bulgaria, intrare in tara pe la Vama Veche

aaa...si e plin de romani pe-aici. Tot ale noastresunt cele mai "bune" si (cam) singurele care fac topless.

Golden Beach pe harta , Skala Potamia parca ii mai zice asezarii

terasa noastra

Plaja noastra, se pare cea mai lunga din toata insula, plus ca e cu nisip

vedere spre sud...

....si spre nord

campingul de langa noi, seara foarte animat, corturile alea erau de inchiriat (vreo 4-5 euro pe zi, la care mai adaugi 5 euro pers si 2-3 euro de masina)

Plecam in turul insulei, cam 90km

prima oprire: Paradise beach, suna prea exotic, asa ca lasam masina sus si coboram pe drumuletul asta vreo 2-300m pana jos la mare

foarte fin nisipul si aici, intrare lina in apa

ne deplasam spre Aliki, loc recomandat de gazda noastra

localizarea pe harta

coboram prin interiorul unor terase/restaurante pana la apa

noroc ca am prins locul asta spre final cand banii erau pe sfarsite altfel lasam multi din ei pe la restaurantele alea tipic grecesti. Cred ca erau neschimbate de zeci de ani. Incantatoare, ti se muiau genunchii de placere

Gata cu Aliki

Plecam...si undeva in sud vestul insulei vedem in departare (poza de sus si de jos) muntele Athos . De undeva de-aici puteai lua vaporul catre Athos

deja din locul asta vedeam continentul

ajungem in capitala insulei Limenas (locul unde debarcasem aseara)....facand cu mana la pesti

prin Limenas (sau Thassos, la fel ca si denumirea insulei, cum mai apare pe unele harti)

Plimbandu-ne pe-acolo zarim un indicator spre Teatrul Antic, o luam la pas si ni se ofera o priveliste superba de acolo de sus

acustica naturala deosebita, se aude foarte clar din orice colt

probabil seara cand se mai dau spectacole, fundalul (orientat spre apus), peisajul face sa merite efortul urcarii dealului

tot prin Limenas-port

Ajungem inapoi la cazarea noastra dupa care o iau la pas pana in capatul lui Golden Beach

lume putina totusi, linistita,cei mai multi dormind pe sezlonguri , pe langa mine mai erau romani, bulgari(la fel de multi), unguri, englezi

nu era nimeni care sa ceara bani pentru folosirea sezlongurilor si umbrelelor

aaa...si in caz ca n-ati obervat mi-am facut cadou o palarie (sâc)

grup de mici bulgaroaice interpuse intre aparatul foto si muntele din spate (tot vreo 900-1000m). Probabil ca erau in tabara si fugeau de profesoare, caci s-au pus toate pe fumat mai incolo

Si pentru ca nu ma pricep asa bine la literatura o sa dau un copy-paste dupa byronero - forum.softpedia care descrie insula asa cum am simtit-o si eu:

DOMNILOR NU SPERATI CA VETI GASI HOTEL GEN ALL INCLUSIVE IN GRECIA!nu veti gasi opulenta si magazinele de fite din turcia sau franta!thassos este o insula linistita modesta pentru englezi si nemti care vin de vreo 30 ani,noi romani avand alte standarde de viata diferite de ei ,nu-i vom putea intelege ce cauta acolo! ei sunt satuli de aglomeratia si mofturile modernitatii si vin in aceasta insula boema si salbatica(pentru cei care au colindat insula si off road stiu de ce !) pentru a se recreea si nu pentru a-si etala masina si hainele de firma. acum incerc sa inteleg de ce noi romanii dorim sa avem ceea ce frapeaza , cateodata deranjeaza prin opulenta pe cei din jur pentru ca dorim sa nu parem saraci ,dar prin asta demonstram cat de saraci suntem sufleteste! am calatorit mult prin lume si am stat in rixos dar am stat si in camping in thassos.la rixos in turcia a fost '' sublim'' m-am intalnit cu figuri marcante al lumi interlope din romania si cu multi rusi prost crescuti plini de bani, in schimb in thassos am intalnit un actor simpatic din iasi cativa greci care cantau muzica traditionala si gen folk ,cativa francezi ziaristi care stateau seara si citeau o carte pe malul marii in fatza unei rulote, un bucurestean care avea un business frumusel care il facea sa doarma linistit sub pini la pranz si care filozofa fara sa vrea ''domnule daca vrei lux ti-l faci acasa acolo unde stai tot timpul. in concediu vreau altceva, vreau sa stau in natura !'' si m-am simtit minunat intre oameni acei ''simpli '' din camping care afara de bun simt si multa educatie si civilizatie lasase acasa purtarile lor cotidiene care iti puteau demonstra valoarea lor materiala si se bucurau de concediu !