luni, 23 noiembrie 2009

Cernăuţi - Ucraina

Joi am avut treaba pe la Botosani si am avut ocazia sa merg cu un amic in Ucraina la Cernauti, astfel ca am debutat si eu prima oara in viata mea la vecinii din nord





asta e cea mai buna harta gasita, vreo 11 grivne - 3,5 ron in banii nostri, dar vad ca are si ulitele din satele romanesti din BT si SV, denumirile evident scrise in alfebet chirilic, limba ucrainiana difera putin de limba rusa, click pe ea pentru marire










Traseul Botosani spre Dorohoi si undeva facem stanga pe DN29C spre Bucecea - Varfu Campului - Siret








ultimul oras din Romania



vreo 2 kilometri de 4 benzi pana in vama, aici lume la ocazie cu masti la gura ... te rugau sa-i iei pana dincolo pentru ca nu puteau trece pe jos







sensul de intrare in tara, controlul muult mai sever, in special la tigari , eu am gasit kent cu 8 grivne - 2,7 ron pachetul in banii nostri




no man's land , in stanga pietrele de hotar



vama ucrainiana, la fel de repede am trecut, vreo 3 spagi (2-5 ron in grivne) minuscule dar necesare , o tipa iti da o hartie, altul o stampileaza altul o ia...te duci singur sa-ti vizeze pasaportul...si am trecut repede. Retineti daca treceti prima oara e mult mai complicat, aveti de completat niste hartii, sa va bage in calculator



primul meu contact cu o sosea ucrainiana




prima localitate, (pana in Cernauti avem denumiri in ambele limbi)...totusi intre indicatorul de intrare si cel de iesire sunt cativa km pentru 10-20 de case, viteza max 60km...eu n-am vz baietii cu radarul dar am inteles ca-s o multime la ciupeala si la luat spaga



distantele pentru Cernauti (35 din vama) Lvov si Kiev









am avut o disputa: eu zic ca ala e indicator de viteza minim 60km/ora

















Am intrat fara probleme in Cernauti, niciun echipaj de politie, foarte multe statii de benzina noi si altele in contructie. In bazar si pe strada unul din 50 daca purta masca pe fata contra AH1N1.Am trecut Prutul (a 3-a oara in viata mea, ca am fost de 2 ori in Basarabia) si am fost in bazar sa casc ochii, apoi in Metro unde am descoperit sticla aia de vin (jumate de "Cotnar" si jumate de Tokai - marca ungureasca)





un panou cu intrarile in imensul bazar ce e imediat dupa podul de peste Prut







podul (parca 3 sunt de toate)



Prutul





Bazarul e pe ambele parti ale soselei pe vreo 2-3km. Aici am schimbat 80 euro la o bisnitara blonda cu 12,1 grivne la 1 euro (la casa de schimb de alaturi 1E = 12,05 UAH) . Nu vor sa auda de leii nostri, doar de euro, dolar si rubla ruseasca). Seamana cam cu un talcioc de la noi cu deosebirea ca majoritatea vanzatorilor sunt blonzi si nu vezi nici o urma de ţigan. Gasesti orice produs, inclusiv mancare cu preturi, in medie, la jumatate ca in Romania.





bazarul e imediat cum treci Prutul spre nord pe podul rutier din mijloc, click pe harta pentru marire



cu aproximatie ,in rosu bazarul si in galben Metro



















indicator pentru Chisinau (aproximativ 330km)





prin ambele variante Ivano Franchivsk sau Ternopil(E85) se ajunge Lvov, prima varianta fiind cu un pic mai scurta














Strazile din centru sunt pietruite de austrieci (din timpul dominatiei lor) cu vreo suta de ani in urma. Cred ca zona centrala e neschimbata de dinainte de al doilea razboi mondial




Orasul e de-o seama cu Iasul si ei au facut 601 ani ( e incris pe primarie), atestati de pe timpul lui Alexandru cel Bun. La ultimul recensamant, din 236mii de locuitori s-au declarat romani cam 10mii iar inca 4 mii s-au declarat moldoveni.

Cautand informatii despre romanii din Regiunea Cernauti am dat de o istorioara tulburatoare: Masacrul de la Fântâna Albă


Dar cea mai tare chestie gasita pe net e ca la 1930 (cand era al Romaniei) din 112000 de locuitori erau 30000 de romani si ...42000 de evrei!!

Alte lucruri foarte interesante despre Cernauti, inclusiv poze, aici pe Wikipedia











singura mea poza din Ucraina...









Seara am pierdut 4 ore in vama la romani, vama, politie de frontiera, toti cauta tigari.... aaaa si motorina la lukoil e 6,05 grivne = 2ron litrul










Click aici pentru albumul integral cu poze

3 comentarii:

chris spunea...

Am citit din intimplare , despre Ucraina. interesanta experienta ta. Cit ceea ce tine de shopping acolo e pare prea obositor doar pr a cumpara niste chesti mici, si cred ca e foarte enervant sa ii vezi pe " nesimtiti" aia de rusi cum cer spaga.. mi-ar place sa le aruc cu ceva in fata cind i-as auzi de "traditie" sau cum zic ei la spaga. tara de hoti rusi astia....

singurul lucru care se merita ar fi motorina daca e la 2.1 lei litru s-ar face o economie de 1.4 milioane la 100 litri, pui 75 in rezervor si 20 in canistra, asa se pare ca ai voie maxim, sa nu fie considerat trafic, si de esti din Suceava sau locuiesti intre Suceava si Siret cred ca se merita la 1 luna sa mergi sa faci plinu sau la 2 saptamini depinde de necesitati. Acum nu stiu de calitatea motorinei dar, poate fi ok.
merci pt informati.

Mi-ar place totusi sa le vad pe ukrinence,,, cele tinere si faine bineinteles. hehe

Chris

Nicu spunea...

chris probabil ca stai departe de granita Ucrainei ca mine.


Mie imi place sa calatoresc asa ca asta cu bazarul a fost
o oportunitate

Nu-s bisnitar, asa ca imi place sa descoper orice lume noua,

Tipele văzute pe stradă sunt bune rău!!!!!!!!!!!! Ai să mori ca turist sexual! Nu mai comentez că mă omoară nevasta!

chris spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.