duminică, 23 noiembrie 2008

Koln-Dusseldorf-Amsterdam

Dimineata am gasit masina reparata,gratis, apoi am purces la drum pe A3 prin reprize de vant puternic (de-mi schimba directia la masina uneori) si ninsoare. Am vazut vreo 2 ore prin Koln catedrala si Rhinul, l-am luat la 7 seara pe amic din Dusseldorf de la Messe unde plecase de dimineata cu trenul .
Next directia Amsterdam printr-o vijelie de ninsoare cum n-au vazut olandezii in viata lor.
intre 22:00 si 1:oo o plimbare pe la Dam Square si RLD ...am lasat masina intr-o parcare acoperita.
Orasul f.f. animat...

Dupa asta am plecat in directia Germania si Praga-Cehia...iar vijelie de ninsoare inainte de a iesi din Olanda si somn 2 ore intr-o benzinarie pana ne-a luat frigul

in preajma aeroportului din Frankfurt, cat am facut vreo 5-6 km de-a lungul lui vreo 3 avioane au aterizat pe deasupra noastra...benzi de circulatie pentru toata lumea..

poza de jos e facuta la cateva secunde dupa cea de sus....dupa cateva rafale de zapada nu mai vedeai marcajul si stopurile la ala din fata...

iesim de pe A3, trecem Rhinul si mergem spre centrul Koln-ului

cu gri e calea ferata si gara, acolo e si centrul

Domul din Köln are o înălţime de 175 m, fiind după Münsterul din Ulm a doua biserică ca înălţime în Germania şi a treia după Bazilica Notre-Dame de la Paix ca înălţime în lume. Ea este situată pe marginea de nord a graniţei de odinioară a aşezării romane, fiind în imediata apropiere a gării principale de cale ferată ca şi a podului „Hohenzollernbrücke” sau a unor muzee a oraşului. Fluviul Rin se află la ca. 250 m de clădirea domului care se află pe o colină putând fi văzut din depărtare. Construcţia impozantă a domului a fost clădită în stil gotic asemănător catedralelor din Sevilla şi Milano. Se poate observa combinarea armonioasă a elemetelor arhitectonice a stilului gotic medieval. Faţada gigantică de vest flancată de cele două turnuri ocupă o suprafaţă de peste 7.100 m2. Intre anii 1880 şi 1884 domul era cea mai înaltă clădire din lume. Domul din Köln este declarat din anul 1996 ca patrimoniu mondial UNESCO. In anul 2001 au vizitat domul 6 milioane de turişti din lumea întreagă, iar în anul 2005 este vizitat de papa Benedikt al XVI-lea. (by Wikipedia)

vedere din spate

infrastructura... sus gara ( multe ICE-uri - intercity - un fel de TGV nemtesc), jos pe unde am trecut cu masina

podul de cale ferata

Rhinul

spre Olanda . GPS-ul ne arata altitudinea. Aici sunt 4 m. Pe ringul Amsterdamului ne-a aratat si -11m !!! Marea Nordului era cu un bloc de 4 etaje deasupra noastra...

Dam Square, Palatul Reginei

asta era directia spre Red Light District....lume vesela de toate natiile, fete de la top-modele la babe si negrese care-ti bat in geam si te cheama inauntru la ele ...fotografiatul interzis...

biciclete peste biciclete...tipe bune ori femei in toata firea, in fuste, pedaland la 1 noaptea, biciclete parcate pe malul canalelor, de stalpi, semafoare sau felinare, biciclete cazute pe trotuare,chiar si pe carosabil, nici macar legate, biciclete pe care romanii cu fite nici n-ar indrazni sa se urce, darmite sa se duca cu ele la servici, baruri, cluburi sau la teatru cum fac astia...