marți, 11 iunie 2013

Baltika 2012, 4 septembrie, Stockholm

Ce poti face cand ajungi prima oara in Stockholm, Venezia Nordului si ai doar 6 ore de vizitat? Bineinteles ca am facut un Top 5 care s-a redus la 3 si pana la urma a ramas 2 cu o plimbare.

De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012

 S-a bifat turnul televiziunii "Kaknastornet" << il scriu din memorie ca suna prea interesant si Gamla Stan , centrul vechi al orasului (cica numai el e format din 14 insulite) De la 9 dimineata de cand s-a ancorat, s-a scos de la bancomat vreo 350 coroane suedeze, ca se golise cardul, s-au impartit si a iesit o medie de vreo 10-15 euro de om. Astia ne-au ajuns de intrarea in turn, de autobuzul plus tramvai pana in centru si de 1-2 magneti de caciula :))))

De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012


 Scump dom'le, scump! Da macar aveam mancare si beutura la greu.

 Ne-am urnit greu din portul Tallinka din nordul orasului. Am zabovit pe langa masina unei tipe cu "Info Tourism" care o parcase pe-acolo.
Gagica parea a fi din oricare parte a lumii, numai suedeza nu. Mică, grasă si brunetă...
Şi urâtă!


A deschis aia portbagajul plin cu suveniruri, magneti, pliante. Avea si internet sa ne dea destule indicatii, avea chiar si POS sa-i platim cu cardul.

De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012


 Cu greu am urcat un deal impadurit pana spre turn. Eram singurii care mergeam pe jos prin zona aia. Probabil ca aratam ciudat, toti cu rucsaci in spate.

De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012


De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012


De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012



 In turnul TV am dat de un cuplu de norvegieni care fusesera in Romania. I-am intrebat ce mai face Anders Breivik. Erau satui oamenii de intrebarea asta cand se afla ca ei erau din Norvegia. Batraneii radeau si ne-au zis ca si ursii polari, cand coboara iarna dinspre Polul Nord, tot despre Breivik intreaba... ehh..la vremea aia era "de actualitate". Probabil ca acuma ei ne-ar fi intrebat pe noi ce mai face Jiji pe la puscarie...


De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012



De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012





 prin centru ne-am bagat intr-un parc pe o insula si-am mancat si-am beut, de ne sarise cheful de plimbat, dar eram chiar langa km zero: Palatul Regal si Gamla Stan - centrul vechi
De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012
De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012
De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012

Parca s-a facut prea repede ora 15 cand trebuie sa ne indreptam spre portul companiei "Viking" de unde trebuia sa luam alt ferry spre Helsinki. Macar asta era aproape de centru.
De la Stockholm Suedia 4 sept. 2012
Aici pot sa zic ca am avut mari emotii la check-in, mai ales ca eu facusem rezervarea asta. Era prea ciudat. Ma gandeam ca trebuie sa fie vreo taxa ascunsa. Nu se poate sa dam pe 60 euro pentru 4 persoane, 4 paturi intr-o cabina cu dus, tv si un drum de-o noapte pe mare dus-intors(!) intre Stockholm si Helsinki. Si noi aveam nevoie doar de un singur sens, ca spre Estonia schimbam vaporul (de fapt noi mergeam la meci sa sustinem echipa nationala, sper ca nu s-a uitat scopul expeditiei Baltika 2012! ) . Pana la urma ala era pretul corect...venea cam 7.5 euro/sens/pers. Hehe stati linistit, isi scot aia banii din vanzarile de bautura de pe vas :)) Click Aici pentru poze si filmulete in format mare

 episodul urmator: Ferry "Viking" Stockholm-Helsinki

Niciun comentariu: