marți, 26 martie 2013

Baltika 2012, 2 septembrie, Vilnius

Uite-asa am debutat in prima din cele 3 tari baltice, Lituania, venind cu un autocar de noapte dinspre Varsovia, cu doar 3 euro de persoana.
Vizualizare hartă mărită
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012

Am coborat intr-o autogara de vreo 25 de peroane, unde mai bantuia un aer asa sovietic, mai retro cu destul rable "Lada" pe strada... Schimbat niste "liţi" de-ai lor, la cursul 1 euro = 3,4 litas
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
apoi o taiem repede spre centru, ca nu aveam decat 5-6 ore rezervate vizitarii orasului... mai mult pe ocolite, decat direct, pentru ca nu aveam harta, nimerim pietonalul central, infoturismul era deschis, aprovizionam cu harti, vederi si magneti, facem 2 -3 poze, noroc ca daduse soarele, apoi...ne apucam de beut...
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012

 La un moment dat ne intrebam, da' oare nu-i nimic de vazut in capitala Lituaniei , Vilnius, un oras cam cat Iaşul? Stiam despre astia ca-s buni la baschet prin Jalghiris, dar din Kaunas, mai auzisem de Arvidas Sabonis, Homicius, Marciulenis si Curtinaitis....astia 4 erau in primii ...5 ai nationalei de baschet ai URSS-ului prin '90.... Mi-am amintit ca cel mai vizitat loc din Vilnius dupa Arena lor, unde s-a jucat CE de baschet, e un turn de televiziune, cel mai inalt din zona, cu un restaurant rotitor pe la vreo 200m, cam ca ala din Viena - Donauturm... Repede mai scot niste bani de la bancomat , ca taxiul nu era in grafic...am mers cu un Moskvici, cred, vreo 10km pana undeva spre niste periferii mai de lux...da tot cu blocuri, am dat aprox. 20 lei romanesti si hopa la turn
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
locatia pe harta Vilniusului

 ...bilet, vreo15 ron, lift si sus la restaurant: check-in pe FB :)) , poze, filmulete si iar la baut... Cer un vin local si cica aia: "nu avem asa ceva" , de fapt in fosta URSS doar in Moldova si Georgia(Gruzia) se gasea vita de vie si vinuri renumite(adica bune, nu de-alea de pastila) ...asa ca m-am multumit cu un vin de Chile (cred ca era vreo 20-25ron ţărusul...si nu era cel mai ieftin). Mi s-a parut chiar f. ieftin acel restaurant, nu mai zic de priveliste.

De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
Inapoi, ca se apropia ora 14.00 de plecare spre Riga, cineva a propus sa facem blatul cu troleul(vechi ca ale noastre de pe timpul lui Ceaşcă,..cam ca alea din Chisinau). Pana la urma imi amintesc ca eu mi-am luat bilet ... si-am ajuns repede la autogara sa luam "bus-ul de 3 euro" spre Riga, capitala urmatoarei tari baltice Letonia.

De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
De la Vilnius Lituania 2 sept.2012
Acu , la rece, ma gandesc ca Lituania e tara in care am cheltuit cei mai putini bani (si-s vreo 34 de tari de toate)... In total n-am depasit 50-60 ron pe bus, taxi, mancare, bautura, magneti... Pana si in Liechtenstein , unde am stat mai putin ca aici, am dat 27 euro pe ...vigneta elvetiana :))







 Linkul direct pentru toate pozele si filmuletele in format mare: AICI
 episodul urmator: Riga

Niciun comentariu: